Seanchan

Imperium Seanchan

Seanchan to kontynent położony za Oceanem Aryth, na zachód od ziem Westland i na wschód od Shary, za Morzem Morenowym. Jest to jednocześnie nazwa Imperium, które zajmuje całą powierzchnię kontynentu, łącznie z wyspami. Ludność tam żyjącą nazywa się Seanchanami.

Kontynent Seanchan ciągnie się od bieguna północnego niemalże do bieguna południowego. Rozciąga się na długości 16000 km w rozciągłości południkowej i 10000 km równoleżnikowej. Jest to zdecydowanie największy kontynent na świecie. Znajduje się w odległości około 8000 km od Westland i dzieli się na dwa większe obszary lądowe, pocięte kanałami morskimi. W tym obszarze mieszczą się także cztery duże i trzy mniejsze wyspy.

Na mniejszej część kontynentu znajdującej się w północnej części znajduje się Mały Ugór. Są to te same zniszczone tereny, jak w północnej części Westland. Mimo iż ziemie te nie są tak niebezpieczne, wciąż są uważane za najniebezpieczniejsze w całym Imperium. Patrząc na mapy podejrzewać można że zniszczone tereny Ugoru roztaczają się wzdłuż całego północnego równoleżnika, ciągnąc się nawet pod powierzchnią oceanu. Ta sama sytuacja ma miejsce w przypadku gór Zagłady, które ciągną się południe od Małego Ugoru. Są to te same góry które spotykamy na Westland i prawdopodobnie one również ciągną się pod powierzchnią oceanu. Cały teren na południe od Gór Zagłady uznawany jest już za Imperium Seanchan.

mapa seanchan

Mapa Seanchan z zaznaczonymi miastami – Źródło

Mniejszy, północny kontynent jest górzysty, a na mapach zaznaczono jedynie kilka większych rzek. Największe miasta które tam wybudowano to Sohima, Imfaral, Asinbayar i Qirat. Pierwszym miastem obranym na stolicę Seanchan przez Luthaira Paendraga Mondwina było Imfaral. Właśnie tam wylądowały wojska inwazyjne i stamtąd prowadzono ataki na południowe ziemie. Niedaleko miasta Quirat, w kontynent wbija się morze Morenowe i płynąc głębokimi korytarzami na północ łączy z Oceanem Aryth. W największym kanale morskim znajdują się trzy niewielkie wyspy.

Kontynent południowy jest większy i ciągnie się aż na dalekie południe, sięgając tysiące kilometrów za równik. Na tym kontynencie założono drugą stolicę, w której do obecnych czasów rządzi Cesarzowa. Seandar umiejscowione jest w szerokiej zatoce w zachodniej części kontynentu. Na tych niezwykle rozległych ziemiach znajdują się ogromne łańcuchy górskie, które wysokością dorównują Grzbietowi Świata. Jeziora tak rozległe, że mogłyby być uznane za niewielkie morza. Wielkie pustynie i równiny, a także ogromne rzeki. Największe miasta umiejscowione na tych terenach to Kirendad, Anangore, Shon Kifar, Rampore, Tzura i Noren M’Shar. Na ogromnej wyspie położonej na południe od Seandar – Marendalar miał miejsce ostatni poważny bunt przeciwko Cesarstwu. Najdalej na południe znajduje się druga ogromna wyspa Maram Kashor.

Historia

Drobne spoilery

Po zjednoczeniu wszystkich królestw na Westland, niemalże pod koniec swojego życia, Artur Hawkwing postanowił rozszerzyć swoje wpływy i władzę na inne kontynenty. Wysłał przez ocean Aryth wielką flotę, dowodzoną przez swojego syna Luthaira Paendraga Mondwina. Flota ta nigdy nie powróciła do domu i zaczęto wierzyć iż przepadła bez wieści.

Sztandar Seanchan

Sztandar Seanchan – złoty jastrząb w locie z trzema błyskawicami w szponach

W rzeczywistości Luthair i jego potomkowie podbili i zjednoczyli pod jedną władza cały kontynent Seanchan. Był to proces zwany Konsolidacją i trwał niemalże 800 lat. Imperium nieprzerwanie przez cały ten czas, rządzą potomkowie Luthaira. Podczas niekończących się wojen i rebelii armie zaczęły wykorzystywać egzotyczne zwierzęta które zamieszkiwały ten kontynent. Największą przewagę podczas wojen osiągnięto jednak poprzez pojmanie i więzienie wszystkich kobiet przenoszących Moc. To właśnie dzięki nim, Wiecznie Zwycięska Armia, jak zaczęto mówić na armie Luthaira, odnosiła realne i nieprzerwane zwycięstwa.

Wiele lat po konsolidacji w Imperium Seanchan zaczęły pojawiać się głosy o odzyskaniu ziem na starym kontynencie. Imperium Seanchan planowało Powrót przynajmniej przez 20 lat. Wiele czasu zajęło wybudowanie ogromnych statków i zebranie odpowiedniej ilości wykwalifikowanych dowódców.  Pierwsza próba nastąpiła w roku 998 gdy armie Seanchan najechały Głowę Tomana i przejęły miasto Falme. Po druzgocącej porażce, podjęli drugą próbę i zajęli Tarabon, potem Amadicię, a następnie Ebou Dar i południe Altary. Po wojnach z Ilianami i Smokiem Odrodzonym ich inwazja zatrzymała się.

Rządy

W Seanchan sprawowana jest władza absolutna. Całe rządy skupiają się w ręku Cesarzowej lub Cesarza. Trzyma on w swoim ręku władzę sądowniczą, ustawodawczą i wykonawczą. Władca rządzi w Sądzie Dziewięciu Księżyców w Seandar i zasiada na Kryształowym Tronie. Sam tron jest ter’angrealem który sprawia że osoba na nim zasiadająca obdarzana jest podziwem i bezwarunkowym uwielbieniem.

Imperatorowa

Imperatorowa – Źródło

Niżej w hierarchii znajduje się rodzina Cesarzowej a następnie najwyższa szlachta zwana Krwią. Często są to przedstawiciele bezpośrednich potomków Artura Hawkwinga, chociaż często zdarza się wyniesienie do Krwi spośród osób które nie posiadają aż tak szlachetnych korzeni. Równie łatwo jest jednak utracić pozycję i stać się da’covale. Jeśli ktoś z Krwi zostanie skazany na śmierć, co zdarza się wcale nie tak rzadko, jego ciało zostaje schowane w jedwabnym worku i powieszone na murach Wieży Kruków.

Cesarzowa i najważniejsi przedstawiciele Krwi chronieni są przez Straż Skazańców. Natomiast Cesarska tajna policja tzw. Poszukiwacze Prawdy mają za zadanie wyłapywanie szpiegów, zdrajców, kolaborantów a także Sprzymierzeńców Ciemności. Wszystkie kobiety przenoszące Moc są niewolnicami i własnością Tronu. Uważane za zwierzęta i kontrolowane przez wysoko cenione treserki, zwane Sul’dam.

Omeny

Wśród Seanchan krąży bardzo wiele przesądów w które zdają się autentycznie wierzyć. Mimo iż ludziom z Westland pomysły te wydają się być absurdalne, nie wiadomo czy nie znajduje się w nich ziarno prawdy. Seanchanie są zszokowani że ludzie w Westland nie znają omenów i nie stosują się do ich przekazu. Do poznanych znaków należą:

  • Albatros – symbol zwycięstwa
  • Sowa hukająca o świcie – zwiastun śmierci
  • Sowa hukająca, siedząca w bezruchu i obserwująca – w ciągu kilku dni podejmie się ważną decyzję
  • Ptaki krążące nad głową więcej niż raz – zbliżająca się burza
  • Ptaszek wpadający do pomieszczenia w dzień – bardzo zły omen, aby go odwrócić należy spędzić na kontemplacji i modlitwie całą noc
  • Trzy morświny płyną razem – pozostać na obranym kursie
  • Dwa martwe szczury, leżące na grzbietach, jeden z ogonem w pysku drugiego – najgorszy z omenów jaki można spotkać
  • Błyskawica w dzień bez padającego deszczu – bądź ostrożny i uważaj na to co mówisz
  • Wiosenna róża unosząca trzy płatki – symbol wielkiego zwycięstwa
  • Jastrząb o białej głowie, odlatujący w dal – znak potęgi
  • Deszcz padający bez chmur – spodziewaj się niespodziewanego
  • Położyć kapelusz na stole – znak wielkiego nieszczęścia, zło należy odgonić gestem dłoni, złożone dwa środkowe palce i dwa pozostałe sztywno wyprostowane
  • Sprzątnięcie pajęczyn przed usunięciem pająka – skutkuje śmiercią kogoś bliskiego w ciągu miesiąca, nawet widząc uszkodzoną pajęczynę z pająkiem trzeba uczynić odpowiedni znak, aby odeprzeć zło
  • Przerwanie linii maszerujących mrówek i liczenie sekund – czas potrzebny na ponowne zgrupowanie się mrówek, to ilość dni dobrej pogody, przed nadejściem burzy

Miasta i regiony na Seanchan

    • Seandar – stolica
    • Kirendad
    • Noren M’shar
    • Asinbayar
    • Qirat
    • Imfaral – miejsce lokalizacji Wież Północy
    • Sohima
    • T’zura
    • Anangore
    • Shon Kifar
    • Rampore
    • Abunai
    • Góry Aldeal
    • Alquam
    • Ancarid
    • Barsabba
    • Dalenshar
    • Góry Ijaz – miejsce gdzie produkuje się kaf
    • Jeranem
    • Jianmin
    • Wzgórza Kaensada
    • Khoweal
    • Mechoacan
    • Merinloe
    • Muyami
    • N’Kon
    • Pujili
    • Salaking
    • Semalaren
    • Sen T’jore
    • Serengada Dai
    • Tuel

Do góry ^

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Seanchan
Średnia 5 (100%) | Liczba głosów: 1